Tuesday, March 15, 2011

meserie mizerabila a sufletului

Timpul ne masoara destramarea, anii ne secera fiinta, iar noaptea cand ne adoarme, cand ne soarbe din viata.
La ce bun sa te mai nasti si sa te zbati daca ajungi, inevitabil, in cel mai bun caz, o urma de praf? La ce bun sa te chinui sa devii daca, oricum n-ai sa reusesti sa fii? La ce bun sa dai un sens existentei tale cand esti constient de propria-ti efemeritate? Si, intr-un final, La ce bun sa iubesti cand stii ca omul e sclavul lumii supus uitarii?
Ai impresia ca suntem un joc. Undeva, cineva se distreaza datorita imposibilitatii noastre de-a schimba ceva. Undeva, cineva rade de indobitocirea cu care alergam si vanam timpul. Undeva, cineva traieste asa cum noi abia de avem puterea sa ne imaginam. Undeva, cineva....
Nu. Nu sunt imbracata in cuvinte, nu sunt poezie sau arta, ci  ratacesc orbecaind printre ani si printr-un suflet. Acel cineva din mine s-a transformat in intrebare adresata, insa la care nu astept raspuns. Din frica.  Poate ca viata nu e data pentru a fi intrebata 'De ce' si traita fara explicatii; iar asta m-ar face o razvratita. Poate ca si sunt. Poate ca traim prin si [entru idealuri.
Insa, ce faci daca nu-l gasesti? Nu te sperie gandul ca traiesti doar de dragul verbului 'a fi'? Nu simti cum intreg trupul, porii, nervii, talpile, genele... Totul devine incremenit de frica.
Poate a fost doar o zi lunga sau poate ca am baut prea multa cafea.
Si totusi.... gandurile se bat de peretii capului meu, cerand cu o disperare ucigatoare sa evadeze.
Si totusi, exista un cronos care ne masoara...
Nimeni nu ne intreaba daca vrem sa ne nastem, ci pur si simplu existam... Undeva, cineva, decide in locul nostru.
Si da. Cum am mai spus, iubesc viata prea mult si prea total, dar asta nu ma opreste sa intreb si nu-mi anihileaza temerile, ci le accentueaza. Poate ma gasesc debusolata sub luna imensa. Poate ca-mi insuflu si-mi creez starea. Mereu am negat dreptul indoielii de a exista su am renuntat prea usor la multe lucruri pe care acum le vad altfel; pe care acum le-as face altfel; pe care le-as schimba.
Si  se numesc decizii. Sunt acelea care iti rod sufletul si te storc. Sunt acelea care nu te lasa sa respiri si pe care le ai imprimate pana si pe dinauntrul pleoapei. Sunt alegeri care uneori te frang prea usor si prea repede.
In viata, nimic nu e intamplator, totul ne influenteaza intr-un fel sau altul existenta. Dureros e faptul ca nimeni nu te invata cum sa traiesti si te surprinzi de nenumarate ori intrebandu-te ce e rau si ce e bine; suntem oameni, prinsi mereu in dualitatea trup-suflet.
Poate crezi ca sunt o egocentrista, insa sunt doar o captiva a eului meu. M agat de tot ce e frumos si plin pentru a da o motivatie vietii, vad in fiecare persoana ceva fascinant si bun, iar asta ma face naiva.
NU vreau sa-mi dai un raspuns la "De ce'ul" meu. M-ai minti, caci asta facem noi. Sunt intrebari a caror raspunsuri stii ca vor minti...
Sunt o fire complicata. Uneori uit sau poate nu am stiut niciodata cum sa traiesc pentru mine si ma redau. Nu ma pot lauda cu o sensibilitate nemaipomenita, insa vreau sa cred ca farama mea de spirit ma desprinde de banalitatea cotidianului. La sfarsit, vreau sa stiu ca am murit langa mine si ca am reusit sa fiu. Vreau sa stiu ca am reusit sa fac din iubire un fel de a fi si un destin. Vreau sa stiu ca am fost produsul unui strigat nascut din necesitatea de o altfelitate. Vreau sa-mi inving temerile si sa descoper propriile explicatii si raspunsuri.

Poate ca e tarziu si poate ma doare respiratia. Poate azi e o clipa, o singura atingere de  pleoape si o singura intindere de aripa. Si, desi avem atatea certitudini in viata, e paradoxal cum atarnam si planam printre 'poate'. Sa poate nu e asa...

Am nevoie de un val sa-mi spele fruntea de ganduri...
Am  nevoie de un cer cu luna sa-mi alunge singuratatea....
Am nevoie de o carte, intr-un tren, care sa ma duca spre un nicaieri al visarii....

2 comments:

  1. Cred ca acceptand efemeritatea corpului uman reusim sa "gustam" si apoi sa simtim deplin vesnicia sufletului. Cel putin asa a fost la mine...
    ...
    Am invatat singura sa traiesc, sa aleg intre "bine" si "rau", trebuia sa fac asta pentru ca nimeni nu era mai potrivit sa patrunda in sufletul meu pentru a descoperi puterea ce era ascunsa acolo. Initial am simtit ca Universul ma forteaza, ma crucifica lasandu-ma sa fac toate astea singura, dar abia acum accept ca a fost firesc sa fie asa chiar daca nu a fost usor. Si spun firesc pentru ca asta m-a ajutat sa mă descopăr, sa descui incetul cu incetul fiecare cameră ascunsa a sufletului meu, sa descopăr ca exista nenumărate camere, multe dintre ele aproape greu de imaginat ca pot COexista.
    "Alaturi" de bucuria descoperirii de sine am observat ca lucrurile din jur sunt mai usor de inteles, ca si cum acestea s-ar fi dezvaluit in fața mea odata cu dezvaluirea interioara.
    ...
    Aparent suntem firi complicate, toti (daca avem puterea de a recunoaste), dar asta e doar o iluzie. In fapt, totul e simplu : avem o inima, un suflet, iar daca le "ascultam" si daca avem rabdarea sa intelegem, complicatiile dispar ca prin farmec...
    ...
    Am reusit cel mai bine sa simt ca EXIST "adunandu-ma" in momentul prezent.
    Fac de atata vreme asta incat acum mi-e foarte greu sa ma gandesc la un "maine". Si sa stii ca pentru mine acest mod de viata a fost si este foarte productiv, plus ca m-a scapat de temeri si nevoia de certitudini.
    ...
    Uite ceva care imi reaminteste esentialul de fiecare data cand ma indepartez de el..:
    (click !)
    te imbratisez cu drag...>:D<

    ReplyDelete
  2. ...... asa e :) complicati sau nu, constienti de ceea ce suntem/ nu suntem, capabili sa ne descoperim sau nu....
    si cu toate acestea.... acest maine e conditionat de azi... vrem noi sau nu :)

    cred ca am incercat sa reprim multe din senzatii/stari/sentimente/concepte care acum exploadeaza si ma definesc... si multe vin pe post de revelatii, desi multe nu au vrut sa fie constientizate :)

    si da, boala omenirii e frica. frica si de sine.

    iti multumesc :)

    ReplyDelete